onsdag 7 mars 2012


Just nu känns det som om allt i mitt liv kretsar runt ved, ved, ved och c-uppsats! Det är allt som får plats nu men nu börjar jag så lite kunna släppa veden för nu har jag klyvt och staplat på en höft så mycket som jag använt i vinter, nu var det ju en mild vinter men det känns ändå bra. Trodde nog aldrig att det skulle ge en sån total tillfreds känsla av att närma sig slutet av alla ved högar. Det är inte ofta jag känner mig så nöjd med mitt arbete som jag gör nu med veden. Det är skillnaden på det akademiska arbetet där man sällan ser ett så tydligt resultat, det är alltid nått man kan ändra eller fixa till men med veden är det annorlunda mer konkret och tydligt och mätbart. Därför är ved och c uppsats skrivning den perfekta kombon tror jag! Känns riktigt bra att vara igång med den också. Jag som var så rädd förut börjar faktiskt tycka att det ska bli riktigt roligt att skriva, trodde jag aldrig skulle ske men undernas tid är tydligen inte förbi! 

Inga kommentarer: