onsdag 6 juni 2012

Jordgubbe


Jordgubbar är bland det godaste som finns tycker jag! Speciellt nu på försommaren när de svenska bären dyker upp i affärerna samt på gator och torg. Så gott med färska jordgubbarna med all sin fantastiska smak. Godast är dem nog ändå när man plockar dem direkt ur landet och de är så där glänsande röda och solvarma! Jag är väldigt avundsjuk på min vän Lena som har ett stort jordgubbsland i sin trädgård men jag får klara mig på att köpa och det går ju bra det med. Eftersom jag tycker att jordgubbar och sommarlov går hand i hand hade jag en riktig jordgubbsfrosseri dag igår.


Började med pannkaks lunch med jordgubbsmos och avslutade med en hel drös av jordgubbar till middag. Kanske ändå skulle fixa några jordgubbsplantor så jag slipper åka in till stan/samhället/hålan så fort jordgubbs abstinensen sätter in!?!

puss&kram

Inga kommentarer: