onsdag 30 november 2011

hmm

Människor får förstås göra vad dem vill med sina pengar men det här tycker jag är konstigt. Skulle aldrig lägga så mycket pengar på nått så litet inte ens i Stockholm. Jag har bott sådär litet fast i Malmö och det var lite billigare där, en hyresrätt för 1800 kronor på 18 kvadrat. Min lägenhet hade kanske inte lika fina trägolv men annars var den lika vit och fin förutom en vägg som jag målade grön. Älskade lägenheten för att den var min egen och en början på nått problemet var bara att jag höll på att bli galen av att bo så kompakt. Vill ha mer luft runt mig. Vill behöva gå mer än ett steg för att förflytta mig mellan kök, sovrum, vardagsrum mm. Finns bättre sätt att bli galen av.
Nu fattar jag med att detta var en perfekt lägenhet som fattig student men jag skulle aldrig betala 1,5 miljoner för en liknande och det tror jag inte många studenter kan heller. Har varit inne i en liknade liten lägenhet idag och nu känns det som om väggarna kryper inpå en men jag minns känslan av att det var ett rum med det toalett och (typ ett) kök men det viktigaste var att det var MITT!!! Kunde se samma känsla i ögonen på tjejen som skulle bo där och det gjorde mig glad och sentimental över mitt förre detta lilla kryp in....

Inga kommentarer: