tisdag 22 november 2011

Living like its 1996

En dag utan mobiltelefon och ångesten kommer krypande! Nä så farligt äe det nog inte bara lite för tänk om jobbet sms:ar att dem vill att jag ska jobba hur blir det då!?! De skickade ju ut medelande här om dagen och sa att om vi nekade två gånger blev vi avskedade, det vill jag ju inte bli bara för att Telia tar lite tid på sig att skicka en telefon men är snabba på att byta över nummret till sig! Livet utan mobil stör mig inte så mycket annars jag är mest förväntansfull som ett barn på julafton för Siri som alla pratar om ska flytta hem till mig med snart. Ska för övrigt bli mycket skönt att slippa stå intryckt i en fönsterruta när nån ringer. Här ute bland vildsvin och rävar är visst telia dem enda som fungerar.
Minns inte riktigt när jag fick min första mobiltelefon men det va väl typ 1996 minns i alla fall att det va en bosch som jag tappade i en spy hink! Detta kan ha varit mer eller mindre medvetet då den telefonen inte alls va lika häftig som de där tuffa Ericsson telefonerna var! :) Men vilket skapat beroende det har blivit det är knappt man ens kan tänka sig ett liv utan dessa små maskiner. Så mycket information man får genom dem nu för tiden och hur ängslig man blir utan dem knappt man vill stäänga av när man sover. Hur som helst än så länge går det bra (en dag!!!) får se om ångesten kommer växa det är ju så mycket jag missar med min vanliga gamla hedliga hemtelefon som de unge knappt vet vad det är för nått längre! ;-)

puss&kram

Inga kommentarer: