onsdag 8 februari 2012

Mycket nu!

Har varit lite dålig på att skriva nu men jag har äntligen fått jobba lite. Livet som timvikarie är inte alltid det lättaste man får inte alltid jobba när man vill och kan men nu har det lossnat lite. Sen har jag ju kastat mig in i projektet att tapetser väggen uppe på loftet. Det går kalas bra och kan inte vänta tills det är dags att sätta upp tapeten. Förarbetet är ju inte det roligaste men ett nödvändigt ont. Har i alla fall kommit så långt att det är spaklat, slipat och snart förlimmat. Vilket betyder tapetsering på fredag. Hade mycket hellre gjort det nu eller imorgon men tålamod ska man visst ha har jag hört plus lång dag imorgon med skola och jobb. Så här ser det hur som helst ut just nu


och det här är tapeten jag tänkt mig.


Känner att jag kommit in i en fixar period nu. Innan jul var jag inne i en baka/koka/fixa jul mys period men nu har jag kommit på hur mycket som helst som jag vill fixa här hemma. Måla möbler spika lister och allt möjligt. Fast det är skönt att ha en massa saker för sig hela tiden då saknar jag inte Muppen lika mycket.

puss&kram

Inga kommentarer: