söndag 19 februari 2012

Oh så gott!


Kanske är jag den sista som inte har provat på att baka macarons innan. Det har ju varit väldigt poppis under förra året i alla fall. För ett tag sen så dök tanken på att prova på upp hos mig med fast jag har varit lite nervös inför att prova dem ser ju svåra ut och det finns ju hur mycket olika recept som helst på Internet. Mina blev ju kanske inte så snygga som dom ska vara och kakorna sprack väldigt mycket. Kanske var det min knasiga gamla ugn som jag kan skylla på eller så gjorde jag nått annat galet! Tokigt goda blev de i alla fall och det är väl nånstans huvudsaken. Jag hade heller ingen grädde hemma och orkade inte dra mig in till byn så det blev vaniljsmörkräm mellan istället för nån fint karamellfärgad mousse. Jag har använt mig av detta receptet till kakorna fast jag använde lite mer mandelmjöl och lite mindre florsocker än vad det står här för jag började på ett annat recept! Smörkrämen kommer här ifrån. Det var det receptet jag började på men sen när jag tittade igenom skafferiet så kändes det bättre med choklad kakor och vaniljsmörkräm så då bytte jag plus att jag såg framför mig hur mycket jag skulle bränna mig på sockersirapen. Kommer i alla fall att prova igen men då ska jag se till att jag har grädde och karamellfärg hemma!

Inga kommentarer: