onsdag 1 februari 2012

Nått att fundera över!


Borde nog ha köpt den här och satt upp i mitt kök! Förutom att den är fantastiskt fin så är det en bra påminnelse till mig att jag borde variera mitt brödbak lite mer! Anledningarna till varför jag bakar eget bröd är många men en är att jag var trött på att jag inte tyckte nått var speciellt gott och därför i stort sett bara köpte en och samma sort. Nu när jag stod i full fart med att sätta en satts med mycket goda rågbullar så kom jag på mig själv med att det nästan bara är dessa och lingonlimpa jag bakar, lite vittbröd ibland till mat också men för det mesta är det bara dessa två sorter. Så min fråga till mig själv: Vartför varierar jag mig inte mer när jag har världens möjlighet? Kanske är jag bekväm jag vet ju att dessa bröd är super goda. Måste hur som helst bli mycket bättre på att variera mig och att baka surdegsbröd. Är dålig på surdeg har inte fått dem att växa men jag ska försöka igen för lite mer variation måste jag ju ha. Tips mottages tacksamt!  =)

Inga kommentarer: