tisdag 28 februari 2012

Borta bra men hemma bäst?

Stockholm har varit fantastiskt. Ville inte åka hem utan stanna kvar hos Muppen! Det är det värsta med att ha två hem att man aldrig riktigt är hemma utan vill vara på båda ställena samtidigt. Fast det känns alltid mer hemma att komma hem till skogen det är här jag tror jag passar bäst eller har en illusion av att jag passar bäst i alla fall. Här kan jag gå och pula lite i trädgården och vänta med spänning på att vårlökarna ska dyka upp. I stora stan är vårlökarna precis lika fina och vackra men det är ju inte mina i min trädgård. Fast varför vara girig dem är är ju som jag skrev precis lika fina i stan. Men denna gången var lusten att stanna i stan hos Muppen och att bara lalla runt ett tag extremt stor för i skogen är det detta som gäller just nu


och jag har ingen motevation alls!! Men som vid alla tentor är det väl bara att bita i det sura äpplet och hoppas på det bästa och det är vad jag ska försöka med nu så ta hand om er så hörs vi.

puss&kram

Inga kommentarer: