torsdag 8 december 2011

FY bubblan!

En liten ( )!Har alltid tyckt att fästingar är onödiga och otrevliga djur och efter att ha zappat förbi mitt i naturen tycker jag det ännu mer!!! Så jädrans äckliga och elaka såg dem ut när dom zoomade in på dem. Hujeda mig!!!

Börjat på ett nytt projekt idag ska sy ett litet lapptäcke tänkte jag. Jag är dock inte så duktig att jag sitter och quiltar ihop det utan kör maskin hela vägen! Skulle aldrig ha tålamod att quilta även om jag skulle vilja testa. Jag vill gärna ha resultat fort så att jag ser att det går framåt annars tröttnar jag. Tröttnar i och för sig lätt ibland ändå, har till exempel ett lapptäcke jag sydde när jag bodde i Leksand alltså runt 2006 som fortfarande inte är helt klart! Det lilla lilla som är kvar att göra är att sy ihop ca 20 cm sen är det helt klart men det är lite av ett mission impossible! Ibland har jag svårt med att få ihop det lilla sista för jag är klar med det i huvudet och då har jag svår att hitta motivationen till att bli klar. Får hoppas att det går bättre denna gången ska verkligen försöka skärpa mig eller snarare jag måste skärpa mig!!! :-)

Inga kommentarer: