onsdag 14 december 2011

Pannkakor!

                                            
Pettsson å Findus kan dom!!!

Av nån konstig anledning har jag alltid satt att kunna steka pannkakor som lika med att vara en bra mamma. Vet mycket väl om att logiken i detta inte alls finns men hos mig har det varit så. Min mamma har alltid gjort perfekta pannkakor och hon är ju en mycket bra mamma! Sen kan det ju kanske också vara så för att pannkakor är en av hennes favoriträtter men säker är det mest för att är en bra mamma skulle jag tro. Själv har jag aldrig varit bra på att steka pannkakor dem blir för tjocka, för tunna. för brända, för lite gräddade eller fastnar dem i pannan och jag har varje gång tänkt; hur tusan ska detta gå jag kan ju inte ens steka pannkakor hur ska jag kunna ta hand om ett barn. Men idag tänkte jag skam den som ger sig och ska jag bli en bra faster eller kanske i framtiden mamma själv så måste jag ju kunna!!! Så jag satte igång med att vispa ihop lite smet, steka och hör och häpnad dem blev kalas bra!!! Så nu känner jag mig säker på att jag kan ta bra hand om brorsbarnet och kanske även jag i framtiden kan steka perfekta pannkakor!

puss&kram

Inga kommentarer: