tisdag 24 januari 2012

Åhhh

Blir så tokigt trött på mig själv ibland! Körde ju iväg hemifrån i god tid hade ju en plan att hinna slänga skräp men trots detta dundrar jag in i salen med två minuter till godo och allt detta för att jag halvägs framme fick för mig att jag inte stängt av plattan på spisen. Jag var egentligen ganska säker på att jag stäng av men kunde bara tänk, om inte, så jag vände! Givetvis var plattan avstäng som jag ju egentligen visste och jag blir så arg på mig själv. Har alltid retat mamma för att hon har varit så tvångig och alltid måste låsa upp dörren för att gå in och kolla en gång till om det var avstängt. Men nu känns det som att jag har blivit flera gånger värre än henne! Jag har vänt bilen förrut bara för att åka hem och kolla, har till och med börjat säga högt till mig själv: nu stängde jag av kaffebryggaren, så att jag lättare ska komma ihåg. Jag jobbar ju en del med personer som har psykiska svårigheter och just att säga högt för sig själv var ett tips som en person med  tvångsbeteende fick så det har jag snott! Gillar i alla fall inte känslan eller att jag agerar på den när jag vet bättre!!!!
Hur som helst så har avslutningen på dagen varit kalas bra! Jag och fina Lena åkte på en liten loppis runda efter föreläsningen och jag hittade lite grann. Hade dock kunnat köpa mycket mer men har gett mig själv lite köpförbud för egentligen behöver jag ju inget just nu. Med hem fick hur som en söt liten kruka följa med.


Passade perfekt i fönstret men det bästa köpet var nog min nya fina vårjacka för 25kronor!



Den är mycket snyggare i verkligheten än på bilden men detta får vara bra för nu. Älskar att fynda fina, bra och billiga saker.

puss&kram

Inga kommentarer: