torsdag 19 januari 2012

Med sanden mellan tårna!


Just nu vill jag inte ligga i soffan och ha ont i höften utan sitta i solen med sanden mellan tårna! Det är så många som är, har eller ska åka utomlands nu och jag tycker inte om dem. Dom är dumma!! Eller det är dom ju inte alls det är ju självklart bara jag som är avundsjuk. Och avundsjuk känns det som om jag är på mycket nu nästan så jag håller på att bli en bitter tant. Fast jag skyller på facebook där. Läste igår att människor som loggar in ofta på facebook är mer benägna att vara olyckliga och tycka att alla andra har ett bättre liv. Så antingen får alla börja status uppdatera när allt är skit eller så får jag sluta att logga in! Men helt ärligt så lär ju inte det hända och lite avundsjuk kan man väl få vara ibland så länge det inte är allt som känns och styr. Jag tror det går över snart och som den fantastiska Anna Kåver skriver i sin bok  Himmel, helvete och allt däremellan Om känslor; "När du vet vad du känner och varför, har du lättare att hantera ditt liv. Du blir mer tolerant och överseende, både mot dig själv och mot andra." Så därför tillåter jag mig själv att känna lite avundsjuka en stund! Men bara en liten stund! :-)

Inga kommentarer: