söndag 29 januari 2012

Tvärtemot

Det här är en av mina favoritblommor den är vacker och gör allt lite tvärtemot!


Har alltid fått höra hur hemskt det är med hösten då allt dör och försvinner. Men jag tycker inte så det finns massor med liv och vissa växter visar sin fina sida under vintern som den här fina julrosen. Jag älskar verkligen att bo i ett fyra årstider land tycker att varje årstid är fantastisk på sitt vis. Visst kan jag också tröttna på mörkret i januari, bli stressad över allt som ska göras i trädgården på våren, bli galen över hur mycket gräset växer under sommaren och känna ett sting av sorg när det gröna försvinner. Men samtidigt händer det så mycket det gröna byts ju ut mot fantastiska färger och jag tycker att träden och naturen har en rätt att vila en stund när de bjuder på så mycket under sommar och vår. Och jag är ju sån att jag tycker ett träd är lika vacker utan löv när bara grenarna sträcker ut sig och får chansen att visa upp sig. Bara en tanke nu när ljuset och grönskan är på väg tillbaka och jag sitter och längtar efter att alla 110 lökar jag tryckte ner i gräsmattan ska bryta sig upp och visa sin fina sida!

Inga kommentarer: