fredag 27 januari 2012

Drömmar om sommar

Ute ligger snön och gör allt vackert. Den har lagt sig som ett täcke över marken och inte mycket av grönsakslandet syns även om det anas att det finns där under.


Men snart kommer våren då allt det goda ska börja gro och idag har jag startat lite smått! Försökte mig på kronärtskockor förra året det gick sådär. Fick i alla fall njuta av två stycken. Det är ju så fasligt goda så skam den som ger sig nytt försök i år! Tror att jag planterade dem för sent förra året och sen var ju sommaren som den var där vi hade väldigt mycket regn.



Sen måste man ju prova nått nytt varje år så i år fick det bli paprikabuske. Den ska odlas i växthus men det har jag inget tyvärr men jag har en altan som är det näst bästa! :-) Chilin och chokladblomman trivdes väldigt bra där förra året så jag tänkte prova. Går det så går det! =)


Har planterat några paprika frön nu och tänkte sätta ett par till om nån månad. Tänkte att det kunde sprida ut skörden lite om det nu blir nån!

puss&kram

Inga kommentarer: